neděle 3. října 2010

První přednáška ve škole - Obecná politologie

Ve čtvrtek jsem se statečně vypravila na první přednášku na téma Obecná politologie, je to sice bakalářský předmět, ale potřebuju se naučit slovíčka, takže je to jedno. Samozřejmě, moje vyčouhlá bílá postava s bílym kudrnatym vlasem se tady ve Vietnamu neschová. Původne jsem si chtěla sednout do poslední lavice, ale na Martušákovu radu jsem si sedla do první, měla pravdu, když poznamenala: "Ne, Ladušáku, hezky si sedneš do první lavice, abys slyšela"..Tak se taky stalo.. Přišel profesor a zářivě se usmíval. Připravil projektor a prezentaci v powerpointu (ano, prezentaci v powerpointu!) a do ruky si vzal mikrofon. Když ale začal mluvit, bylo to slyšet asi jako přes patery dveře. Mikrofon byl evidentně jen ozdoba, říkám si.. Pak se obrátil na mě, jestli může takhle mluvit, jestli to slyšim, tak jsem se hezky usmála a řekla, že neslyšim vůbec nic:).. On se usmál taky, ale nic neudělal, asi po půl hodině se všiml, že ten mikrofon nějak nefunguje, všichni studenti se začali zuřivě smát, profesor Van vytáhl náhradní baterie a konečně jsem uslyšela vietnamštinu.. Výuka tady na politologie je náročná, jednotlivé předměty se vyučují v blocích 4x 45 min, takže po dvou hodinách jsem vůbec nevnímala a začala si kreslit do sešitu. Musím říct, že po jednom takovém bloku je člověk naprosto vyčerpanej. Jednou padlo jméno Marx, ale moc jsem nerozuměla v jaký souvislosti, jinak jsme se bavili o politický moci a šokovalo mě, když z úst pana Vana vypadlo jméno Stephen Hawking..jupíí, můj oblíbenec:). Tak uvidim, jak se to bude dál vyvíjet..ale celkově jsem myslela, že budu rozumět hůř, takže dobrý..

Žádné komentáře: